مراحل جدید صادرات کالا

در این مقاله قصد داریم مراحل جدید صادرات کالا را به شما شرح دهیم.

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از صادرات کالا نیاز سنجی بازار ثانویه است.

پس از آن بازاریابی است به این معنی که بازاری که در آن باید کالا به فروش برسد پیدا شود.

در این مراحل ما باید با روش های تبلیغاتی جدید آشنا باشیم تا بتوانیم بازار خود و خریدار خود را به خوبی پیدا کنیم.

دومین مرحله در واردات و صادرات کسب مجوزهای لازم است که برای برخی کالاهای خاص باید گرفته شود.

تعیین قیمت یکی از مهم ترین مراحل در صادرات است که باید به نحوی انتخاب شود که هم برای فروشنده مقرون به صرفه باشد.

و هم در کشور ثانویه برای خریدار مقرون به صرفه باشد. و فروش آن در بازار با قیمت تعیین شده ممکن باشد.

این قیمت معمولا توسط کمیسیون نرخ گذاری ارائه میشود و صادرکننده موظف است به همان قیمت محصول را به فروش برساند.

مراحل جدید صادرات کالا

صدور پروفرما

مرحله ی بعدی از مراحل جدید صادرات کالا، صدور پروفرما است.

پروفرما یک پیش فاکتور حاوی اطلاعات محصول است که از طرف فروشنده به خریدار ارسال میشود.

مرحله ی بعدی تدارک و بسته بندی است که باید مشخص شود محصول به چه طریقی و با چه بسته بندی به دست خریدار میرسد.

سپس از طرف خریدار یک گواهی تقاضا میشود که باید توسط موسساتی که مورد توافق هر دو طرف است از طرف فروشنده ارائه شود.

در مراحل جدید صادرات کالا باید قرارداد مشخصی برای حمل و بیمه نیز عقد شود

و شرکت صادرکننده باید با شرکت حمل و نقل معتبری قرارداد امضا کند. و کالا تا رسیدن به مقصد بیمه شود.

در آخر کالا به سمت گمرک حمل میشود و هزینه های باقی مانده واریز میشود.

در ادامه ی مقاله ی مراحل جدید صادرات کالا میخواهیم بدانیم که کشورها چه چیزهایی را صادر میکنند.

به طور کلی فرآیند صادرات کالا به شرح زیر است:

  1. بازاریابی
  2. صدور پروفرما (پیش فاکتور)
  3. تهیه تدارک و بسته بندی
  4. تعیین ارزش گمرکی
  5. کسب مجوز صدور از ارگان ها و سازمان های ذیربط
  6. اظهار کالا به گمرک
  7. عقد قرارداد حمل و بیمه
  8. دریافت گواهی بازرسی کالا
  9. صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا
  10. ارسال کالا
  11. تسویه حساب

بهترین کالاها برای صادرات

به طور کلی هر کشور چیزی را صادر میکند که برای آن مزیت رقابتی محسوب شود.

یعنی علاوه بر اینکه در تولید آن محصول خاص بهتر از سایر کشورهاست همچنین میتواند آن را با قیمت مناسبی نیز تولید کند.

برای مثال در کشور جامائیکا و کلمبیا به این علت که آب و هوای مناسبی دارد قهوه در این کشور به خوبی رشد میکند و همچنین از کیفیت مطلوبی برخوردارد است.

حتی مزیت رقابتی میتواند نیروی کار نیز باشد.

برای مثال در کشوری مثل هند و چین به علت نیروی کار زیاد و ارزان قیمت تمام شده ی محصول مقرون به صرفه تر از سایر کشورها میباشد.

نویسنده : فاطمه خدمتی (مایتی)

با ما در اینستاگرام همراه باشید.

instagram.com/ll.caladium.ll

سایر مقالات ما

جالبترین جشنها و فستیوال های جهان

 ارزان ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان 

صادرات و واردات چیست

سئو کلاه سیاه چیست


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

داستان های من و پپنی طراحی پلان درخت بلوط اتوماتیک کار Bill اسید اسکوربیک در صنایع غذایی همنفس نابي اکسل مچاله